Hoe Adezz ontwikkelde naar marktleider


“Maatwerk software bleek dé sleutel om
Adezz op te schalen en onder controle te houden.”




Luc van den Hurk, mede-eigenaar van Adezz.

 
 
 
 
 

Hoe Adezz ontwikkelde naar marktleider

Deze referentiecase trappen we zelf af. En dat doen we niet zomaar. Adezz is hét voorbeeld hoe je in 15 jaar marktleider in een branche wordt dankzij hyper-efficiente processen. Van klein beginnen met een duidelijke visie. Naar de grootste worden in Nederland en doorgroeien in Europa door de hele ‘flikkerse bende’, van het begin tot het eind, te automatiseren. Lees over vooroplopen. Ups en downs. En hoe wrijving glans maakt.

Lees de ervaringen van Luc van den Hurk, mede-eigenaar van Adezz.



Vertel eens Luc, wie is Adezz?

"De Adezz Group produceert een grote reeks gespecialiseerde producten voor de hovenier. Dat doen we via onze labels Adezz, Forno, One to sit, Dipott en Furns. Elke label heeft zijn eigen focus. Van plantenbakken, meubilair, buitenkeukens, trappen tot keerwanden. We maken kwalitatief hoogwaardige producten voor een zeer concurrerende prijs. We leveren standaard producten en maken maatwerk producten, hebben verschillende RAL kleuren en kunnen diverse accessoires toevoegen. Als klap op de vuurpijl garanderen we klanten de laagste prijs. Met die visie zijn we 15 jaar geleden begonnen."


"KJ Software is de enige leverancier die ons in onze groei heeft weten te volgen"

Hemel en aarde in beweging brengen

Voor ondernemers zal het geen onbekende strategie zijn. Noem het kostenleiderschap of operational excellence. Streven om de goedkoopste te kunnen zijn door efficiënt te werken. Maar om dat te bereiken (en te overtreffen) hebben we hemel en aarde moeten bewegen. Intern. Maar ook bij onze leveranciers.

Onze samenwerking met KJ begon 15 jaar geleden. Achteraf gezien een bijzondere samenwerking. Het Veghelse ‘bedrijfje’.. is onze enige leverancier die ons in onze groei heeft weten te volgen. Ik weet nog dat Rob van Moorsel de eerste keer bij me langs kwam. Die kon heel simpel en plat vertellen wat ze voor ons konden bouwen en wat dat ons dat ging opleveren. Ik zag de meerwaarde meteen en we begonnen met de ontwikkeling van een order verwerkingssysteem.

"Je kunt de slimheid van sommige maatwerk modules niet eens voorstellen"

Alles wat we bedachten kunnen ze maken

Daarna leerde ik Bart Kablau kennen. Net als Rob maakt Bart ook graag zaken simpel. Dat is hun kracht en daardoor gingen we als een raket. Al onze bedrijfsprocessen zijn geautomatiseerd. Denk bijvoorbeeld aan: CMS, dealerportaal, online maatwerk calculatie, voorraad systemen, geautomatiseerd facturatie en debiteurenbeheer, kortingsstaffels, geautomatiseerde uitleverplanning. Bedenk het en we hebben het.

Al kun je slimheid van sommige modules niet eens voorstellen. Hoe uniek dat is besefte we pas een paar jaar geleden toen we ons voor het eerst gingen focussen op Marketing & Sales. De grote bureaus uit Nederland sloten aan en toen we onze systemen lieten zien vielen de monden open. Ze hadden dit nog nooit gezien. Ook niet in andere sectoren of bij de grotere winkelketens in Nederland. Nooit. Die KJ-ers hebben écht iets verdomds unieks neergezet, dat wisten we helemaal niet.

Waar andere bedrijven druk zijn met orderverwerking, herinneringen, aanmaningen, planning, voorraden op pijl houden en ga zo maar door.. is dat bij ons geautomatiseerd. Hierdoor kunnen wij ons volledig focussen op Customer Support. Maar om alles geautomatiseerd te krijgen was het niet altijd koek en ei.

We zijn elkaar nooit uit het oog verloren

Omdat we allebei net begonnen en hard groeide liepen we tegen kinderziektes aan. De samenwerking werd toen loch, traag en omslachtig. Zelf werkte we toen erg adhoc. We riepen wat we wilden en gingen er van uit dat het meteen gemaakt kon worden.

Het is een hele reis geweest om dat op elkaar af te stemmen. We hebben wel eens lelijk tegen elkaar gedaan. Maar we zijn elkaar nooit uit het oog verloren. Zelf zijn we in die tijd een stuk professioneler geworden. Net als KJ. Zeker toen Sem, van KJ, in beeld kwam en professioneel ging meedenken.

Hij kwam vaker bij ons langs en we hebben samen intern heel wat processen verbetert, waardoor we de laatste 3 jaar echt elk jaar een flinke stap vooruit zijn gegaan in hoe we samenwerken. Op dat moment werd het écht een partnership.

Daar moet je wel mee om kunnen gaan

Een samenwerking met KJ raad ik iedereen aan. Al moet je er wel tegen kunnen. Het zijn alles behalve het stereotype ontwikkelaars. Ze zijn gezellig, maken schuine grappen en enorm benaderbaar. Tegelijkertijd zijn ze zijn goud-eerlijk. Een blad voor hun mond? Dat kennen ze niet. Een k*t idee, is een k*t idee. En als ze vinden dat het slimmer moet, pakken ze je vast en laten ze je niet meer los. In een samenwerking met KJ is geen plek voor middelmaat.


“De maatwerk software is goud waard."




Luc van den Hurk, mede-eigenaar van Adezz.




Het bleek dé sleutel om Adezz op te schalen en onder controle te houden. Bij elk bedrijf groeit het personeel harder dan de omzet. Bij ons niet. Doordat we zo hard op onze software zijn blijven duwen groeien we hard in omzet en beperkt in personeel. En dat is fijn, want zie ze maar te vinden.

Ik wil elke KJ-er die hart en ziel in ons software pakket heeft gestoken bedanken. Er liggen mooie plannen en uitdagingen voor de komende jaren. Ik heb er alle vertrouwen in dat we ook dat weer waarmaken. Ga zo door!








 
 
 
 
 

Maatwerk software bleek dé sleutel om Adezz op te schalen en onder controle te houden.”



Luc van den Hurk, mede-eigenaar van Adezz.
 
 
 
 
 

Hoe Adezz ontwikkelde naar marktleider

Deze referentiecase trappen we zelf af. En dat doen we niet zomaar. Adezz is hét voorbeeld hoe je in 15 jaar marktleider in een branche wordt dankzij hyper-efficiente processen. Van klein beginnen met een duidelijke visie. Naar de grootste worden in Nederland en doorgroeien in Europa door de hele ‘flikkerse bende’, van het begin tot het eind, te automatiseren. Lees over vooroplopen. Ups en downs. En hoe wrijving glans maakt.

Lees de ervaringen van Luc van den Hurk, mede-eigenaar van Adezz.


Vertel eens Luc, wie is Adezz?

"De Adezz Group produceert een grote reeks gespecialiseerde producten voor de hovenier. Dat doen we via onze labels Adezz, Forno, One to sit, Dipott en Furns. Elke label heeft zijn eigen focus. Van plantenbakken, meubilair, buitenkeukens, trappen tot keerwanden. We maken kwalitatief hoogwaardige producten voor een zeer concurrerende prijs. We leveren standaard producten en maken maatwerk producten, hebben verschillende RAL kleuren en kunnen diverse accessoires toevoegen. Als klap op de vuurpijl garanderen we klanten de laagste prijs. Met die visie zijn we 15 jaar geleden begonnen."

"KJ Software is de enige leverancier die ons in onze groei heeft weten te volgen"

Hemel en aarde in beweging brengen

Voor ondernemers zal het geen onbekende strategie zijn. Noem het kostenleiderschap of operational excellence. Streven om de goedkoopste te kunnen zijn door efficiënt te werken. Maar om dat te bereiken (en te overtreffen) hebben we hemel en aarde moeten bewegen. Intern. Maar ook bij onze leveranciers.

Onze samenwerking met KJ begon 15 jaar geleden. Achteraf gezien een bijzondere samenwerking. Het Veghelse ‘bedrijfje’.. is onze enige leverancier die ons in onze groei heeft weten te volgen. Ik weet nog dat Rob van Moorsel de eerste keer bij me langs kwam. Die kon heel simpel en plat vertellen wat ze voor ons konden bouwen en wat dat ons dat ging opleveren. Ik zag de meerwaarde meteen en we begonnen met de ontwikkeling van een order verwerkingssysteem.

"Je kunt de slimheid van sommige maatwerk modules niet eens voorstellen"

Alles wat we bedachten kunnen ze maken

Daarna leerde ik Bart Kablau kennen. Net als Rob maakt Bart ook graag zaken simpel. Dat is hun kracht en daardoor gingen we als een raket. Al onze bedrijfsprocessen zijn geautomatiseerd. Denk bijvoorbeeld aan: CMS, dealerportaal, online maatwerk calculatie, voorraad systemen, geautomatiseerd facturatie en debiteurenbeheer, kortingsstaffels, geautomatiseerde uitleverplanning. Bedenk het en we hebben het.

Al kun je slimheid van sommige modules niet eens voorstellen. Hoe uniek dat is besefte we pas een paar jaar geleden toen we ons voor het eerst gingen focussen op Marketing & Sales. De grote bureaus uit Nederland sloten aan en toen we onze systemen lieten zien vielen de monden open. Ze hadden dit nog nooit gezien. Ook niet in andere sectoren of bij de grotere winkelketens in Nederland. Nooit. Die KJ-ers hebben écht iets verdomds unieks neergezet, dat wisten we helemaal niet.

Waar andere bedrijven druk zijn met orderverwerking, herinneringen, aanmaningen, planning, voorraden op pijl houden en ga zo maar door.. is dat bij ons geautomatiseerd. Hierdoor kunnen wij ons volledig focussen op Customer Support. Maar om alles geautomatiseerd te krijgen was het niet altijd koek en ei.

We zijn elkaar nooit uit het oog verloren

Omdat we allebei net begonnen en hard groeide liepen we tegen kinderziektes aan. De samenwerking werd toen loch, traag en omslachtig. Zelf werkte we toen erg adhoc. We riepen wat we wilden en gingen er van uit dat het meteen gemaakt kon worden.

Het is een hele reis geweest om dat op elkaar af te stemmen. We hebben wel eens lelijk tegen elkaar gedaan. Maar we zijn elkaar nooit uit het oog verloren. Zelf zijn we in die tijd een stuk professioneler geworden. Net als KJ. Zeker toen Sem, van KJ, in beeld kwam en professioneel ging meedenken.

Hij kwam vaker bij ons langs en we hebben samen intern heel wat processen verbetert, waardoor we de laatste 3 jaar echt elk jaar een flinke stap vooruit zijn gegaan in hoe we samenwerken. Op dat moment werd het écht een partnership.

Daar moet je wel mee om kunnen gaan

Een samenwerking met KJ raad ik iedereen aan. Al moet je er wel tegen kunnen. Het zijn alles behalve het stereotype ontwikkelaars. Ze zijn gezellig, maken schuine grappen en enorm benaderbaar. Tegelijkertijd zijn ze zijn goud-eerlijk. Een blad voor hun mond? Dat kennen ze niet. Een k*t idee, is een k*t idee. En als ze vinden dat het slimmer moet, pakken ze je vast en laten ze je niet meer los. In een samenwerking met KJ is geen plek voor middelmaat.


“De maatwerk software is goud waard. "





Luc van den Hurk, mede-eigenaar van Adezz.





Het bleek dé sleutel om Adezz op te schalen en onder controle te houden. Bij elk bedrijf groeit het personeel harder dan de omzet. Bij ons niet. Doordat we zo hard op onze software zijn blijven duwen groeien we hard in omzet en beperkt in personeel. En dat is fijn, want zie ze maar te vinden.

Ik wil elke KJ-er die hart en ziel in ons software pakket heeft gestoken bedanken. Er liggen mooie plannen en uitdagingen voor de komende jaren. Ik heb er alle vertrouwen in dat we ook dat weer waarmaken. Ga zo door!