Hoe krijg jij gebruikers mee in de verandering van de software?

Een maatwerk software pakket is dé fundering van een hyper-efficiënt proces. Klinkt gaaf op papier, maar hoe krijg jij gebruikers net zo enthousiast? Wat is de meerwaarde voor de gebruikers? En nog belangrijker: hoe krijg jij de gebruikers mee in de verandering van de software? Want een hyper-efficiënt proces wordt pas een succes als de gebruikers enthousiast zijn. Bij KJ pakken we dat zo aan:

  1. We sluiten key-user vanaf het eerste moment aan

Vanaf het eerste moment krijgt een gebruiker zeggenschap van de oplossing. Dit wordt de key-user. Zij kan direct input geven op de schetsen die op tafel liggen. Wat vindt ze belangrijk? Waar lopen ze tegen aan? Wat kan slimmer? Of wat gaat zeker werken?

De key-user blijft op elk moment aangesloten. Tijdens de schets. De ontwikkeling. En het testen. Zo kunnen we snel schakelen. Bouwt de organisatie meteen kennis op van de software. En weten we zeker dat we een oplossing maken waar zij blij van worden. Maar er is meer dan dat.

2. Trainen van de key-user

Want doordat de key-user vanaf het eerste moment zijn aangesloten, begrijpen zij waarom bepaalde keuzes zijn gemaakt. Het trainen van de key-user verloopt daardoor soepel. En dat biedt weer een nieuwe kans.

3. Key-user traint nieuwe gebruikers

We laten de key-user de nieuwe gebruikers trainen. Op die manier brengen we de kennis nog meer in de organisatie. De lijntjes blijven op die manier korter. Wat helpt bij de implementatie van de software. Kleine vragen worden intern snel beantwoord, waardoor het enthousiasme blijft.

4. Periodiek updates doornemen

Maar er zullen ook momenten zijn dat de software slimmer kan. Of zelfs moet. De laatste stap is dan ook periodiek samen de updates samen door te nemen zodat veranderingen aan het systeem ook gedragen blijven worden door de organisatie.

Ben je benieuwd naar ervaringen van andere? Of wil je zien wat voor maatwerk software we gemaakt hebben. Bekijk dan hier onze referenties.