Software met slimme koppelingen bij Breedband

2023-01-04T10:06:40+01:00

“Een platform waarop we verder automatiseren om onze klanten nog sneller, beter en leuker van dienst te zijn”

Dorien van Haren, Manager Customer Care.

Een paarse krokodil..

Daar hebben we bij KJ Software en Breedband helemaal niets mee. We houden van snel schakelen. Geen onnodige poespas, gewoon het werk leuker maken met onze software. En dat is bij Breedband zeker gelukt!

Breedband?

Breedband Arnhem, Breedband Nederland en Aaldering ICT. Al jaren bestonden ze naast elkaar. Sinds juli 2018 vormen ze één bedrijf: Breedband. Ze verzorgen supersnel internet door heel Nederland. Daarnaast bouwen én beheren ze bedrijfsnetwerken en leveren ze clouddiensten. De ‘kastjes en kabeltjes’ zijn in principe niet onderscheidend, de mensen die ermee werken en de manier waarop wél. En dat zorgde voor een flinke groei de afgelopen jaren

Uit het jasje groeien

Het samenvoegen van bedrijven en toevoegen van nieuwe diensten zorgt voor uitdagingen, vertelt Manager Customer Care Dorien van Haren. Onze opdracht aan KJ was simpel: maak ons werk leuker. Dat overtypen van en naar Excel, vreselijk vonden we dat! Meer overzicht, minder handmatig werk en op cijfers in het systeem vertrouwen, dat zochten we.

Eerlijk is eerlijk: zo simpel als het klinkt is het natuurlijk niet. We zijn met onze internetdiensten uit ons jasje gegroeid. De oude software was nooit voor onze nieuwe diensten gemaakt. En voor alles wat niet in het systeem past gebruik je dan een alternatief: Excel.

Dat kost zoveel tijd. Elke dag weer. Dat moest anders. Een leuke uitdaging voor onze vrienden van KJ Software.

“Software koppelen aan systemen van partners”

Fijnere processen voor het team

Als je met Dorien praat weet je dat het menens is, vertelt Bart Kablau van KJ Software. Dorien vertelde dat ze een overzicht wilden hebben van verschillende overeenkomsten, in combinatie met afwijkende facturatiekalenders. En als we dan toch bezig zijn: laten we dan het bewaken van opzegtermijnen, opleveringen en facturatie meteen verder automatiseren.

Klinkt logisch en voor ons een leuke uitdaging. De eerste horde: uittekenen hoe Breedband de processen slimmer kan inrichten. Het werk leuker maken. Dat begint bij fijne processen voor de mensen. Onze software is er alleen om het te faciliteren.

Zo bedachten we dat er koppelingen moesten komen tussen de software van Breedband en hun partners. De koppelingen importeren automatisch de data die bijvoorbeeld op de facturen komen te staan. Voorheen een flinke klus met veel handmatig werk, terwijl overtypen nu niet meer nodig zou zijn.

Ontwikkelen, zei Dorien toen we het nieuwe proces lieten zien. Dus gingen we aan de slag.

 

Zo bedachten we dat er koppelingen moesten komen tussen de software van Breedband en hun partners. De koppelingen importeren automatisch de data die bijvoorbeeld op de facturen komen te staan. Voorheen een flinke klus met veel handmatig werk, terwijl overtypen nu niet meer nodig zou zijn.

Ontwikkelen, zei Dorien toen we het nieuwe proces lieten zien. Dus gingen we aan de slag.

“Laat de ontwikkeling maar beginnen”

Ontwikkeling van slimmere software

Net als bij andere projecten is de samenwerking van het team (waaronder de klant) het belangrijkst, vertelt Sander van KJ Software.

We gingen aan de slag en na drie maanden konden we de eerste opzet van de nieuwe maatwerk tool laten zien. Volledig met koppelingen met leveranciers, eenvoudig in gebruik en de mogelijkheid om de nieuwe diensten live te factureren. Maar voordat we dat deden volgde eerst een uitgebreide test.

Collega’s zonder technische kennis doorliepen testscenario’s die vooraf samen bepaalt zijn. Een paar kleine puntjes kwamen tijdens de test naar voren, die loste we op en gaven daarna Dorien en haar team toegang tot de software. Tijd voor test nummer twee.

Een grote glimlach

Ik weet nog dat we echt blij waren toen we de software voor het eerst zagen. De overzichten waren precies zoals vooraf besproken: helder, makkelijk te vinden en als het nodig was ook naar specifieke wensen aan te passen. Ook de koppelingen met onze leveranciers werkte als een tierelier. Je beseft op dat moment meteen dit is wat we nodig hadden. Afijn, een testfase is natuurlijk om te testen, dus daar gingen we mee aan de slag.

We hebben in een paar weken tijd de puntjes op de i gezet. Een paar aanpassingen die we net even anders wilde zien en daarna konden we live. Als het werkt, dan kan dat.

Meteen in gebruik nemen

Het is natuurlijk prachtig om te zien dat de Breedbanders eenvoudig met de software uit de voeten konden. Precies dat bedoelen we met ‘werk leuker maken’. We hoorde van Dorien dat ze versneld over gingen naar het nieuwe systeem. Geen tussenfase waarin een klein gedeelte van het klantenbestand facturen zou ontvangen via de nieuwe software. Heerlijk zijn dat soort berichten, dan weet je dat het project geslaagd is.

“Professioneel, plezierig en persoonlijk!”

Dorien van Haren, Manager Customer Care bij Breedband.

We hebben een nieuw platform waarop we verder kunnen automatiseren om onze klanten nog sneller beter en leuker van dienst te zijn. De samenwerking is inhoudelijk professioneel en voor wat betreft tone of voice plezierig en persoonlijk.

Precies zoals we dat zelf graag zien. Het moet allemaal wel een beetje leuk blijven natuurlijk. Het automatiseren van bedrijfsprocessen is en blijft een samenwerking. Hoe dichter je op elkaar kruipt des te sneller en beter kom je tot het gewenste resultaat.

Names alle KJ-ers: “Enorm bedankt!” Voor de fijne samenwerking en jarenlange vertrouwen. Geniet van de voordelen van jullie nieuwe maatwerk tool. We spreken elkaar snel!

Meer informatie over Breedband vind je hier.

Maak kennis met de nieuwe tool van stichd!

2023-01-03T16:03:20+01:00

 

“De nieuwe tool van KJ maakt ons werk zoveel eenvoudiger”

Daphne van Hoeve, Senior Sales Process consultant bij stichd.

Altijd en overal de juiste displayplannen

Maak kennis met de nieuwe tool van stichd.

Enthousiaste klanten, daar staan wij ‘s ochtends vroeg voor op. KJ moet werk leuker maken. En dat is bij stichd zeker gelukt!

stichd?

Ja, stichd. Een bijzonder bedrijf. Het maakt bijzondere producten voor uitzonderlijke merken. Denk aan Ferrari-petten, Levi’s-Sokken en Puma-ondergoed. Echte visuals dus. Producten waar klanten gewoon tegenaan moeten lopen … dan gaat de rest vanzelf. Zien is kopen.

Verleiden

Voor stichd is het enorm belangrijk dat alle bedrijven hun producten exclusief en aantrekkelijk kunnen presenteren. Consumenten moeten verleid worden. stichd heeft voor alle producten displays en presentatieplannen. Maar niks is zo trendgevoelig als fashion. Daarom veranderen de presentaties continu.

De nieuwe maatwerktool moet alle displayplannen eenvoudig, snel en altijd up-to-date beschikbaar maken. Voor elk bedrijf met producten van stichd.

Kijk, dat is nog eens een uitdaging!

De start

“Onze software was verouderd. We wilden meer, sneller en beter. Tijd voor een nieuwe tool”, aldus Daphne. “We begonnen met input verzamelen. Elke afdeling mocht haar wensen en eisen op tafel gooien. We clusterde alle informatie tot één wensenpakket. Dat moest het worden! Nu nog iemand die het kan bouwen.”

De ontmoeting

“Ik kan me de eerste gesprekken nog goed herinneren”, vertelt Bart Kablau van KJ Software. “Daphne wist goed wat stichd voor ogen had. Een behoorlijk aantal harde eisen en mooie wensen. Dat wordt een flinke softwaretool. Eerst maar eens proberen om het totaalplaatje behapbaar te maken.”

“Onze software moet werk leuker maken”, gaat Bart enthousiast verder. “Medewerkers laten doen waar ze goed in zijn. Alle overbodige handelingen slopen we uit het werk, dat neemt onze oplossing over. Software is bij KJ geen doel op zich. Het staat in teken van de gebruiker. Die maken we het makkelijker.”

Sleutelen

“Samen gingen we aan het sleutelen”, zegt Bart. “We voegden slimme variabelen toe en lieten een aantal zaken juist weg. Zo werd de oplossing steeds logischer en eenvoudiger. Er ontstond overzicht. Uiteindelijk viel alles op zijn plek. Dit moet het worden.” “Heel fijn dat KJ de zaken behapbaar maakt. Dat had ik nu net nodig”, zegt Daphne.

Verwachting +1

De nieuwe tool geeft alle bedrijven in een handomdraai de actuele displays en presentatieplannen. Dat was immers de kernvraag. “Het flexibele karakter van de tool sprak ons enorm aan”, vertelt Daphne: “Alle presentaties en displays veranderen om de haverklap. Daar moesten we telkens onze oude softwareleverancier voor bellen. Om gek van te worden! Dankzij KJ kunnen we dit zelf. En nog mooier … de tool wordt gekoppeld aan ons ERP-systeem. Zo hebben we alles in één pakket. Dit hadden we zelfs niet durven dromen.”

Één contactpersoon, vast overleg

Bart: “Een goed plan is het halve werk. Als iedereen er volledig achter staat, gaan we bouwen. Dan haken de techneuten aan. In dit geval Floris. Hij beet zich vast in het project en is ook degene die het contact overneemt. Zo kan stichd altijd bij dezelfde persoon terecht. Dat werkt wel zo prettig.”

Floris is het daar volledig mee eens. “Het werkt zoveel effectiever zonder tussenpersonen. Hoe meer schakels in het traject, des te groter de kans op ruis. Tijdens dit proces kom je obstakels tegen. Die wil je snel en effectief uit de weg helpen.” Bart, Floris en Daphne hielden structureel overleg. Zo werd alles direct besproken. En door de overleggen kreeg Daphne steeds meer feeling met de tool. “Dat noemen ze ‘Agile’. Ik vind het vooral heel logisch”, zegt Bart.

Veel invalshoeken

Daphne: “We deelden het testen op in twee fasen. In de eerste fase testen onze technici de software. Alle zaken die naar voren kwamen, gingen direct naar Floris. Daarna werd de salesafdeling erbij betrokken. Natuurlijk zien die weer hele andere dingen.” “En zo hoort het”, vult Bart aan. “Testen moet vanuit zoveel mogelijk invalshoeken.” “Een enorm prettige samenwerking. Vol enthousiasme creëerden we zeer slimme oplossingen.”

Mini-stapjes

Daphne vertelt enthousiast over de testfase. “Tijdens de ontwikkeling kregen we al een presentatie. We zagen direct wat ons te wachten stond. Stap voor stap werden we meegenomen in de functies en lay-out van de tool. Zo konden we samen de puntjes op de i zetten. Tegelijkertijd haakten onze key-users aan. Zo kregen ze vroegtijdig alle info over de implementatie. Eigenlijk hebben we in hapklare brokken de implementatie doorlopen.”

“Toen het live testen begon, waren we al halve experts”, lacht Daphne. “Maar serieus, we wisten al veel over de maatwerktool. Dat is superprettig. Als we alles in een keer op ons bordje hadden gekregen, was dat een gigantische overkill aan info geweest.”

“Brabantse nuchterheid”

Daphne prijst de down-to-earth mentaliteit van KJ. “Brabantse nuchterheid. Ze hebben super goed geluisterd naar wat wij nodig hadden. Uitgebreid de tijd nemen en écht doorvragen. Daardoor hebben wij nu een oplossing die enorm veel toevoegt. Het hele proces is van begin af aan duidelijk geweest. Van offerte naar ontwikkeling: we zijn top begeleid!”

Namens alle KJ-ers: “Dankjewel!” Daphne voor de mooie woorden. En stichd voor deze superuitdagende opdracht. Geniet van de voordelen van de nieuwe tool. En vooral van jullie extra werkplezier.

Een gave maatwerk tool voor Milremo

2023-01-03T16:09:12+01:00

“Met deze maatwerk oplossing zijn we klaar

om de markt op een nieuwe manier te benaderen”

Matthias Reinacher, Senior Project Manager bij Milremo (Shimano Europe).

De volgende stap voor Milremo

Als één ding de retail kenmerkt, dan is het de constante verandering die telkens in rap tempo volgt. Sinds het ontstaan van het internet gaat het snel. Héél snel. Wie kan zich nog herinneren dat de catalogus van de Wehkamp of Otto op de mat viel? Dat klinkt als een eeuwigheid geleden

Tegenwoordig ontwerp je jouw eigen kleding gewoon op je smartphone. En bestellen en betalen? Dat kan eenvoudig via een app en jouw Face-ID. Hoe ga je hier als producent van fietskleding op maat in Europa mee om? Voor deze uitdaging stond Milremo Custom Cycling Clothing. En wij mochten ze daar mee helpen..

“Teams en clubs kunnen online zelf hun tenue designen”

De markt op een nieuwe manier benaderen

“We hadden inderdaad plannen om de markt op een nieuwe manier te gaan benaderen. Digitaal natuurlijk. Waarbij de doelgroep zelf online het ‘custom tenue‘ kan designen. Aan de ene kant brengt dat een uitdaging aan de voorkant van de website. Aan de andere kant ook een uitdaging aan de achterkant”, aldus Matthias Reinacher Senior Project Manager bij Milremo.

“Wat je niet wilt is een houtje touwtje proces waarbij je van de ene Excel over moet gaan typen in een andere Excel. We wilden dit meteen goed aanpakken en direct automatiseren. Daarvoor zochten een partij die een stuk maatwerk aan de achterkant van de website kon ontwikkelen. Via de ontwikkelaar van de nieuwe website kwamen we bij KJ Software terecht”, aldus Matthias.

“De communicatie was altijd rechtdoorzee”

Ontwikkelen en implementeren in behapbare stukken

“Dat klopt en al snel volgde er enkele meetings waarin we concreet konden maken aan welke eisen het maatwerk portaal moest voldoen. Tijd besparen en fouten voorkomen. Dat zijn de belangrijkste voordelen van het maatwerk portaal. We konden daarna snel aan de slag”, vertelt Bart Kablau van KJ Software.

Samen bouw je het portaal

Matthias: “De communicatie tijdens het ontwikkelen en implementeren was rechtdoorzee. Zaken werden concreet gemaakt en afspraken werden nagekomen.”

Dominique vertelt: “ de samenwerking met Milremo en Coers Online verliep prettig. In elk traject kom je zaken tegen die je vooraf niet kunt voorspellen. Als je flexibel blijft en dit samen aanpakt kom je altijd op het juiste eindpunt uit. Dat is samen goed gelukt.

Een implementatietraining op locatie

Natuurlijk denk je bij software al snel aan ontwikkeling. Dat terwijl de implementatie van de software vaak minstens net z’n grote uitdaging is. Bij KJ Software implementeren we de software met eigen trainingen op locatie bij de opdrachtgever. Bij Milremo heeft de Sales Office training gehad van Bart en Dominique.

En voor vragen hebben ze het directe telefoonnummer van de ontwikkelaar. Zo kunnen eventuele kleine issues snel getackeld worden.

“Het maatwerk portaal doet technisch precies wat het zou moeten doen!”

Matthias Reinacher, Senior Project Manager bij Milremo.

We zijn blij met het opgeleverde maatwerk portaal door KJ Software. Het maatwerk portal doet technisch precies wat het zou moeten doen. De functionaliteiten zijn er. We zijn begonnen met de markt op een nieuwe manier te benaderen. Dat heeft tijd nodig en zullen we de komende tijd stappen in moeten blijven zetten. Al met al, altijd rechtdoorzee communicatie en tevreden met de samenwerking!

We bedanken Matthias en Milremo voor de fijne samenwerking en wensen ze veel plezier met het nieuwe maatwerk portaal!

Ga naar de bovenkant